Como profesionais da orientación laboral, o tema das habilidades comunicativas é un tema esencial para o noso desempeño profesional.
Temos que ter en conta que a principal ferramenta que empregamos para dar o servizo é a entrevista individual, a través da cal tentamos obter información do orientado e ó mesmo tempo darlle a información que nos demanda.
Por unha banda, para que unha comunicación flúa, debemos ter una boa capacidade de escoita e por outra banda, crear un clima de confianza no que o demandante de emprego se sinta agosto.
Neste senso a comunicación non verbal é vital: un sorriso, un apertón de mans, signos de asentimento ante o que nos contan, amosar interese pola persoa e polo que nos está contando.
Partindo desta idea podemos intuír a importancia que ten a escoita activa no traballo das persoas que traballan en orientación.
Partindo desta idea podemos intuír a importancia que ten a escoita activa no traballo das persoas que traballan en orientación.
Existe a crenza errónea de que se escoita de xeito automático, pero non é así.
Escoitar require un esforzo superior ao que se fai cando se fala e do que se fai cando escoita. Se queremos ser efectivos no noso traballo diario temos que ser conscientes de que escoitamos ás persoas que acoden ás entrevistas de orientación e coñecer os nosos fallos para podelos corrixir.
Os erros máis frecuentes que dificultan a comunicación son:
- Interromper ao noso interlocutor.
- Falar máis que escoitar.
- Distraernos e non prestar a atención necesaria.
- Lugar inadecuado para facer a entrevista (ruído, pouca luz, etc).
- Pensar no que imos dicir cando nos toque falar en lugar de concentrarnos no que nos están contando.
- Prexulgar a mensaxe do noso interlocutor.
- Interpretar o que nos di dende o noso punto de vista en lugar de facelo dende o seu.
- Dirixir a conversa cara os nosos intereses.
- Facer preguntas pechadas que impidan que expresen as súas ideas.
- Reaccionar ante o que cremos que son ataques emocionais do noso interlocutor.
- Realizar escoita selectiva, atendendo só as partes que nos parecen máis interesantes.
- Sermonar, mandar ou reprochar ao noso interlocutor.
- Dar leccións ou aconsellar, aludindo á nosa experiencia.
- Desaprobar, cuestionar ou quitar a razón ao outro.
- Insultar ou desprezar ao interlocutor.
- Ironizar ou rirnos.
- Descalificar ou subestimar a mensaxe.
¿Pero que podemos facer para evitar estes erros?
A continuación compartimos convosco un test para que avaliedes se empregades a escoita activa na vosa actividade diaria como orientadores laborais.
A continuación compartimos convosco un test para que avaliedes se empregades a escoita activa na vosa actividade diaria como orientadores laborais.
No hay comentarios:
Publicar un comentario