Como profesionais da orientación laboral, o tema das habilidades comunicativas é un tema  esencial para o noso  desempeño profesional.
Temos que ter en conta que a principal ferramenta que empregamos para dar o servizo é a entrevista individual, a través da cal tentamos obter información do orientado e ó mesmo tempo darlle a información que nos  demanda.
Por unha banda, para que unha comunicación flúa,  debemos ter una boa capacidade  de escoita e por outra banda, crear un clima de confianza no que o demandante de  emprego se sinta agosto.
Neste senso a comunicación non verbal é vital: un sorriso, un apertón de mans, signos de asentimento ante o que nos contan, amosar interese pola persoa e polo que nos está contando.
Partindo desta idea podemos intuír a importancia que ten a escoita activa no traballo das persoas que traballan en orientación.
Partindo desta idea podemos intuír a importancia que ten a escoita activa no traballo das persoas que traballan en orientación.
Existe a crenza errónea de que se escoita de xeito automático, pero non é así.
Escoitar require un esforzo superior ao que se fai cando se fala e do que se fai cando escoita. Se queremos ser efectivos no noso traballo diario temos que ser conscientes de que  escoitamos ás persoas que acoden ás entrevistas de orientación e coñecer os   nosos fallos para podelos corrixir. 
Os  erros máis frecuentes que dificultan a comunicación son:
- Interromper ao noso interlocutor.
 - Falar máis que escoitar.
 - Distraernos e non prestar a atención necesaria.
 - Lugar inadecuado para facer a entrevista (ruído, pouca luz, etc).
 - Pensar no que imos dicir cando nos toque falar en lugar de concentrarnos no que nos están contando.
 - Prexulgar a mensaxe do noso interlocutor.
 - Interpretar o que nos di dende o noso punto de vista en lugar de facelo dende o seu.
 - Dirixir a conversa cara os nosos intereses.
 - Facer preguntas pechadas que impidan que expresen as súas ideas.
 - Reaccionar ante o que cremos que son ataques emocionais do noso interlocutor.
 - Realizar escoita selectiva, atendendo só as partes que nos parecen máis interesantes.
 - Sermonar, mandar ou reprochar ao noso interlocutor.
 - Dar leccións ou aconsellar, aludindo á nosa experiencia.
 - Desaprobar, cuestionar ou quitar a razón ao outro.
 - Insultar ou desprezar ao interlocutor.
 - Ironizar ou rirnos.
 - Descalificar ou subestimar a mensaxe.
 
¿Pero que podemos facer para evitar estes erros?
A continuación compartimos convosco un test para que avaliedes se empregades a escoita activa na vosa actividade diaria como orientadores laborais.
A continuación compartimos convosco un test para que avaliedes se empregades a escoita activa na vosa actividade diaria como orientadores laborais.

No hay comentarios:
Publicar un comentario