A INTRIGA COMO ESTRATEXIA
Hai unhas semanas, no transcurso
deste CEOL 2014, cando eu comezaba a
percibir os danos provocados por unha incipiente «infoxicación», intoxicación por exceso de información, chegou a min
o concepto de «curación de contidos»
e o nome de ferramentas como Feedly ou Scoop.it
que alguén inventou para que filtren a
información que se publica sobre temas que me interesan. Que a xustiza poética,
o deus dos ateos, dea infinita felicidade a quen tanto ben me fai!
A curación de contidos é unha
práctica intimamente ligada coa identidade
profesional ou reputación dixital
—resístome a usar o termo «marca»
aplicado a persoas, que lle vou facer, son unha sentimental— e polo tanto axuda
a dar visibilidade e posicionarse no campo laboral.
Pero, que é realmente a curación
de contidos? Consiste en xerar información sobre un tema concreto a partir
dunha secuencia previa de accións que inclúe os seguintes pasos:
1.
Busca de información publicada
2.
Filtro dos contidos máis interesantes
3.
Análise e valoración persoal
4.
Elaboración dun contido novo
5.
Difusión en redes
Todos e cada
un destes pasos é imprescindible, pero tal vez o que dá verdadeira visibilidade
á persoa curadora é o terceiro apartado, porque cómpre lembrar que quen cura
contidos é unha persoa, non unha ferramenta capaz de automatizar publicacións.
O realmente difícil é facer unha análise
persoal, enriquecedora, que sume valor á información atopada, que
ofreza un enfoque novo, que arrisque con propostas que cuestionen o que os demais aceptan, que
investigue nas reflexións, que xere debate e, sobre todo que provoque intriga e expectativas ante novas publicacións.
Que é a intriga?
Tomamos da Rag a acepción de «Gran curiosidade por coñecer o
desenlace ou o resultado de algo» e do dicionario
Porto Editora a de «História ou aventura secreta».
Índonos ao mundo da literatura, fixámonos
en que a intriga é o motor do conto, o que o fai avanzar, o que consegue que quen escoita manteña a atención sobre o
argumento e non queira deixar de escoitar ata o final.
Lembramos que a intriga foi o que
salvou a vida a Sherezade, librándoa de morrer decapitada por orde do sultán
Shahriar, que non podía renunciar a coñecer como seguían as súas historias.
Conto todo chegamos a que unha
persoa que busque unha visibilidade profesional nas redes precisa ser unha «Sherezade
dos contidos», que a través do que conta e de como o conta, consiga sultáns
seguidores que lle garden fidelidade non polo que lles contou, se non polo que
agardan que aínda lles conte.
A clave está na intriga!
No hay comentarios:
Publicar un comentario